coeur de lion

Günün En Önemli Öğünü

Günün En Önemli Öğünü
Günün En Önemli Öğünü

Kahvaltıda tüketilen protein miktarı kan şekerini etkin bir şekilde düzenleyebileceği ve yorgunluk, açlık gibi duyguları önleyebileceği için günlük tüketimin en az 1 / 5'i kadar olmalı ve bu değerin altında olmamalıdır. Kahvaltıda meyve veya sebze yemek sadece diyeti dengelemekle kalmaz, aynı zamanda emilimi azaltarak tokluk sağlar ve gelecekte kan şekerinin düşürülmesine yardımcı olur. Kahvaltıda yenen meyve veya sebzelerin C vitamini yönünden yüksek olması demir emilimini de artıracaktır. Hepimizin bildiği gibi, kahvaltıda yenen meyve veya sebzeler de kandaki kolesterol seviyelerini etkili bir şekilde düşürebilir. Her gün en az bir bardak süt içmek, portakal, domates, salatalık ve benzeri sebze veya meyveler yemek güne başlamak için en önemli adımlardır. Çocuklar kahvaltı sırasında daima bir bardak süt içmelidir. Süt içmeyen çocukların yeterince peynir veya yoğurt yediğinden emin olun. Her kahvaltıda meyve veya meyve suyu olmalıdır. Meyveler yerine domates, biber, havuç gibi sebzeleri yiyebilirsiniz.

Yeme alışkanlıkları, kişinin gündüz koşullarını ve fiziksel ve zihinsel aktivitelerini etkileyecektir. Fiziksel ve ruhsal problemler varsa en önemli sebeplerden biri beslenme alışkanlıklarıdır. Yeme alışkanlıklarındaki hatalar unutkanlığa, yorgunluğa ve bilişsel gerilemeye neden olabilir. Yemek için en önemli şey kahvaltıdır. Geceleri vücudun metabolizması yavaşlar. Sabah uyandığınızda kahvaltı metabolizmanızı yeniden hızlandıracaktır. Kahvaltıyı atlarsanız, vücudunuz bir sonraki öğünde yiyecekleri yağ olarak depolayacaktır çünkü uzun süre yiyecek kalmayacaktır. Bu, vücutta sağlıksız yağ ve kilo alımına neden olabilir. İnsan vücudunun temel beyin işlevlerini yerine getirmek için gün boyunca glikoza ihtiyacı vardır. Metabolizmayı hızlandırmak için (metabolizma geceleri yavaşlar) glikoza ihtiyaç vardır. Sabahları düzenli olarak kahvaltı yapmak kan şekerini artırarak kasların ve beynin ihtiyaç duyduğu glikozun vücuda girmesini sağlar.

Kahvaltı özellikle çocuklar için önemlidir. Çocukların sağlıklı gelişimi için gerekli karbonhidrat, yağ, protein ve vitaminleri sağlamalı, yeterli ve düzenli beslenmeyi sağlamalıdır. Bunun için çocuklara düzenli kahvaltı alışkanlıkları kazandırılmalıdır. Sabah açlığı öğrenme sorunlarına neden olabilir ve çocukların kas koordinasyonunu azaltabilir. Kahvaltının insan üzerindeki etkileri ise;

  • Daha iyi kilo kontrolü için önemlidir. Kahvaltıyı atlayanların kilo alma ve şişmanlama olasılıklarının daha yüksek olduğu ortaya çıktı.
  • Araştırmalar, sık sık kahvaltı yapan çocukların sınıfta daha başarılı olduklarını ve anlama ve problem çözme konusunda daha yetkin olduklarını göstermiştir.
  • Düzenli kahvaltı sayesinde kan şekeri dengelenir.
  • Sinir sisteminin çalışması için faydalıdır şeklinde sayılabilir.

Kalsiyum kaynağı olarak süt ve süt ürünlerini tüketmek faydalıdır. Sadece kahvaltıda ekmek yemek yanlıştır. Ekmek kan şekerini yükseltir ve aniden kan şekerini düşürür. Mevsimlik sebzeler, kahvaltı için faydalı bir ikamedir. Kahvaltıda domates, salatalık ve biber gibi yiyecekler yenebilir. Aynı şekilde bu sebzelerle yapılan tost ve omleti de yiyebilirsiniz. Yumurta kahvaltıda en önemli besindir. Gün boyunca sizi tok tutabilir ve bir protein kaynağıdır.


TOP